Jurrien Riezebos …. 10 maanden in Den Haag

30 oktober 2018

In deze rubriek lees je de ervaringen van onze medewerkers. Zij delen hier onder andere wat hun werkzaamheden waren bij onze opdrachtgevers, wat zij tijdens de opdrachten zoal leerden en hoe het is om een PMT’er te zijn. Hieronder geven we het woord aan Jurrien Riezebos.

Hoi, ik ben Jurrien en in dienst bij PMT-Groep sinds januari 2018. De eerste dagen kreeg ik op ons kantoor in Gouda alle ins en outs over PMT-Groep te weten, deed ik kennis op over de pensioenbranche en werd ik klaargestoomd voor mijn eerste opdracht. Na de introductiedagen kon ik aan de slag bij MN in Den Haag.

Tijdens het eerste project bij MN kwam mijn pensioenkennis al goed van pas en kon ik dit direct toepassen. Een hecht groepje PMT’ers was voor mij al gestart aan het project en verwerkte de nodige data bij MN. Door hun ruime ervaring kon ik als snel de benodigde hogere rekenkunde onder de knie krijgen.

Nadat het project met succes werd afgerond, startte een aantal PMT’ers en ik op de afdeling Basis Administratie. Dit is de afdeling waar werkgevers de gegevens van hun nieuwe medewerkers doorgeven. Hoewel er op deze afdeling minder gerekend wordt, kregen we op deze afdeling gevoel voor de ins- en outs van het bedrijf. Werknemers veranderen bijvoorbeeld van functie, nemen ontslag of trouwen. Ook nemen werkgevers nieuw personeel in dienst en melden hen aan voor een pensioenregeling. Al deze informatie is van belang bij het berekenen van het pensioenen van de deelnemers om het juiste pensioen uit te keren.

Na mijn ervaring bij de Basis Administratie werk ik momenteel met een aantal andere PMT’ers bij de afdeling Rechtenbeheer. Wat gebeurt er met jouw pensioen als je arbeidsongeschikt raakt? Wat gebeurt er met het pensioen wanneer je gaat scheiden? Op de afdeling Rechtenbeheer gaan we in op deze vragen. Zo berekenen wij bijvoorbeeld de waarde van het pensioen bij emigratie of berekenen en verdelen we het pensioen bij scheiding. Ook bekijken wij of iemand zijn pensioen kan blijven opbouwen vanuit de WAO. Daarnaast informeren wij de deelnemers per brief over de stand van zaken en of vragen wij de nodige informatie op bij de deelnemers om hun aanvraag te verwerken.

De (proces)wereld achter je parkeerplaats!

Natuurlijk is er veel aandacht voor de ontwikkelingen op het gebied van COVID-19, de lockdown en steunmaatregelen. Je zou bijna vergeten dat gemeenten er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ook hun reguliere dienstverlening doorloopt. Onze collega Lees meer...

Datum

7 april 2021

Transformatie sociaal domein: ‘werk in uitvoering’

In deze bijzondere tijd hebben gemeenten alle aandacht voor de uitvoering van de maatregelen met betrekking tot COVID-19. Daardoor is er tijdelijk minder aandacht voor andere grote veranderingen, zoals de implementatie van de Omgevingswet (inmiddels Lees meer...

Datum

3 augustus 2020

Inwerken op afstand in 6 stappen!

Nu premier Rutte heeft aangekondigd dat de maatregelen worden verlengd, is het voor veel organisaties niet mogelijk om langer te wachten met het inwerken van nieuw aangenomen of ingehuurde medewerkers. Maar hoe pak je inwerken op afstand handig aan? Lees meer...

Datum

30 april 2020